איך לענות נכון בראיון עבודה על השאלה: מה אתה לא אוהב בתפקידך הנוכחי

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים עוזבים את מקום העבודה הנוכחי שלהם ועוברים למשרות אחרות או אפילו עושים שינוי בקריירה. למעשה, שוק העבודה עובר שינויים רבין ומהירים, וכיום אנשים מחפשים יותר ויותר משרות בהן יוכלו להתקדם ברמה האישית או להנות מאיכות חווית עבודה גמישה ואיכותית יותר. 

אם שינוי בקריירה או מעבר למשרה נחשקת או מתאימה יותר עבורכם הוא הצעד הבא שלכם, אתם צריכים להשקיע את הזמן כדי להתכונן לראיון העבודה וללמוד כמה שאתם יכולים על החברה שאליה אתם פונים, מתרבות החברה ועד לשאלות הראיון שסביר שתישאלו. אם המחקר שלכם יהיה יסודי, אתם תהיו בעמדה מצוינת ממנה יהיה לכם קל יותר להצליח בראיון העבודה ולקבל את התפקיד עליו חלמתם.

מה אתם באמת לא אוהבים בתפקיד הנוכחי שלכם?

אחת השאלות הנפוצות שהמראיין עשוי לשאול אתכם היא – מה אתם לא אוהבים בתפקיד או בחברה הנוכחיים בה אתם עובדים כיום? תנסו לחשוב על כך ואפילו לענות לעצמכם – מה אתם לא אוהבים בתפקיד הנוכחי שלכם או מה הסיבות לכך שאתם רוצים לעבור לתפקיד אחר? בהירות בעניין הזה תסייע לכם לענות על השאלה בצורה אותנטית במהלך ראיון עבודה וכך גם תדייקו את הסיבות עבורכם.

אז מה כן לענות?

  • התפקיד עצמו – במידה ואתם כבר לא מוצאים עניין בתפקיד הנוכחי שלכם, תספרו על כך ותפרטו את הסיבות שעומדות מאחורי התחושות שלכם. תשובה כזו יכולה להראות למראיין מה השאיפות שלכם מחד ומה לא מתאים לכם מנגד וגם לתת מושג טוב יותר לגבי מי אתם.
  • רצון לשפר את התנאים ואת השכר – הרצון להתקדם ולשפר את התנאים שלכם במקום העבודה הוא שאיפה לגיטימית. לעתים מגיעים לתקרת זכוכית, שלא ניתן להתקדם ממנה. אם זו הסיבה, תסבירו אותה, רק אל תגרמו לתשובה להישמע שהכסף הוא בעיקר מה שמניע אתכם. יש מראיינים שלא יאהבו לשמוע תשובה כזו. 
  • הכי חשוב, היו אמיתיים – אפשר לומר הכל, השאלה היא איך אומרים את זה. תתכוננו לפני הראיון על התשובות שלכם ותענו על השאלה בצורה מקצועית, אותנטית ואמיתית. מראיינים מרגישים בכנות ומעריכים אותה.  

מה לא לענות? 

  • אם הסיבה קשורה למנהלים או לצוות – הימנעו מלהשמיץ או להתבטא באופן שלילי כשאתם מפרטים את הסיבה. אפשר לספר על הרגשות שלכם לגבי המנהלים או הצוות במקום העבודה הקודם או הנוכחי בצורה מקצועית ומכובדת. 
  • אל תדברו בזלזול על המשרה האחרונה שלכם – או על זו שאתם עובדים בה כעת. בכל זאת, זהו מקום בו הייתם פרק זמן מסוים מחייכם ובטוח שהיו תקופות מהן למדתם וגם תרמתם את שלכם. תנסו לחשוב על מקרים כאלה כתשובה, במקום להיות מרירים או שליליים. מראיינים מחפשים אנשים חיוניים עם גישה חיובית ומוטיבציה בריאה.
  • חושבים שיש לכם בעיות עם סמכות? אולי אמרו לכם לעשות דברים שלא אהבתם, אך תנסו לחשוב האם זה היה לגיטימי מתוקף תפקידכם. לעתים עובדים באמת מתבקשים לעשות מעל לנדרש ובמקרה כזה ניתן לציין זאת בזהירות. אולם אם המראיין יקבל את הרושם שיש לכם "בעיות" עם סמכות, הוא עלול לפסול אתכם כמועמדים.

מה אתם באמת מחפשים בתפקיד הבא שלכם?

לפני ראיון העבודה, או אפילו לפני שאתם שולחים את קורות החיים, תנסו לחשוב מה אתם מחפשים במקום העבודה הבא שלכם. תנסו לדמיין איזה תפקיד הייתם רוצים, אילו תנאים, שכר או שעות עבודה ואפילו באיזו חברה הייתם רוצים לעבוד. כאשר תדייקו את התשובות האלה לעצמכם, אתם תהיו גם יותר ממוקדים בתשובות שלכם במהלך ראיונות העבודה אליהם תגיעו. 

כיצד להתכונן לראיון עבודה ולהצליח?

מספר דברים שכדאי לעשות כחלק מההכנה שלכם, שיעצימו את הביטחון שלכם ויאפשרו לכם לצאת מהראיון בהרגשה בטוחה שהצגתם את האני הטוב ביותר שלכם:

  1. תעשו מחקר מקדים על החברה ועל המעסיק – חשוב שתבצעו מחקר מקדים על החברה ועל המעסיק אליהם אתם מתראיינים, כדי שתגיעו מוכנים לענות על שאלות, להציג את עצמכם ואת הערך איתו אתם מגיעים וכדי שתוכלו לפתח שיחה עניינית אודות החברה והתפקיד אליו אתם מועמדים.
  1. תתרגלו את התשובות שלכם – תנסו לחשוב על שאלות נוספות שיכולות לעלות בראיון העבודה ולענות עליהן, כך תגיעו מוכנים לראיון העבודה שלכם ותוכלו לענות בביטחון על כל שאלה שתישאלו עליה. 
  1. תקראו מידע רלוונטי על ראיונות עבודה – כחלק מההכנה שלכם לראיונות עבודה, תוכלו לקרוא תוכן רלוונטי ומאמרים שיכינו אתכם לקראת הבאות. יש באמת מידע איכותי וחשוב על ראיונות עבודה, שיכין אתכם בצורה מעולה ודי מדויקת, למרות שגם הניסיון הוא חלק חשוב מהמשוואה. 

כמה זמן כדאי להגיע לפני ראיון עבודה?

אם מעולם לא חשבתם שהזמן בו אתם מגיעים לראיון העבודה הוא חשוב, אז כדאי לציין שזה כן משנה! זה עשוי להיות מפתיע לגלות, שפרט זה יכול להשפיע מאוד על הרושם הראשוני שלכם כמועמדים למשרה. הגיעו 15-20 דקות לפני שהראיון שלכם אמור להתחיל. להגיע לראיון מוקדם מדי זה לא הרעיון הטוב ביותר וגם לא רעיון טוב להופיע מאוחר מדי, לכן וודאו שאתם מגיעים בדיוק בזמן הנכון. הרושם הראשוני הוא חשוב, אז אל תעבירו את המסר השגוי למעסיק שלכם עוד לפני שהראיון התחיל. 

איך להתלבש לראיון עבודה?

הציפיות עבור מה שמתאים ללבוש לראיון עבודה יהיו תלויות בחברה אליה אתם פונים, וכדאי לברר מהן הציפיות האלה לפני מועד הראיון שלכם.

כשאתם עורכים מחקר על החברה…

בדקו גם את תמונות המשרד של החברה, ששותפו על ידי עובדים דרך רשתות חברתיות, לינקדאין או אתר החברה, כדי לראות איך נראים ומרגישים תרבות החברה, אנשיה וסביבת העבודה.

תכינו את הבגדים יום לפני

אל תחכו לבוקר הראיון כדי לוודא שהבגדים שלכם מתאימים.

הראיון שלכם יהיה בווידאו?

אם אתם מתכוננים לראיון עבודה בזום או לכל סוג אחר של ראיון בווידאו, הקפידו להיראות במיטבכם גם אם אתם בבית, ולהכין בגדים מתאימים. תוכלו לבדוק אם זה נראה טוב במצלמה לפני מועד הראיון.

כיצד לזהות דגלים אדומים בראיון?

בדיוק כמו שמגייסים ומנהלי עבודה מחפשים "דגלים אדומים" אצל מועמדים, כדאי שתדעו לזהות בראיון דגלים אדומים של החברה. היזהרו ממראיינים שחוקרים סביב פרטים ספציפיים או שנראה, שהם מראיינים לתפקיד אחר מאשר זה אליו שלחתם קורות חיים. אם אתם שמים לב שהחברה מציגה תדמית ציבורית נהדרת, אבל אתם חווים משהו שונה בתכלית במהלך ראיון העבודה, זה כנראה דגל אדום. אם אתם מועמדים מושכלים, עליכם להחליט בתהליכי המיונים הראשונים לתפקיד האם החברה או המשרה מתאימים לכם והאם זה מה שכיוונתם אליו.

מה לעשות לאחר ראיון העבודה?

אתם רגע אחרי ראיון העבודה שלכם, עכשיו זה הזמן להבטיח שהמראיין יזכור אתכם על ידי מעקב אחר תשובה והודיה על ההזדמנות. הקפידו לקבל את פרטי הקשר של המראיין בסוף הראיון והמשיכו בהודעה קצרה המביעה עניין והכרת תודה על ההזדמנות בימים הבאים. אמירת 'תודה' משאירה רושם עצום, במיוחד על מראיינים עסוקים.

בהצלחה!

כתיבת תגובה