איך להתלבש לראיון עבודה

ראיון עבודה הוא אחד הרגעים הכי מלחיצים בדרך למשרה חדשה. יש לכם מסגרת זמן מאוד קצרה להציג את עצמכם, לעשות את הרושם הכי טוב שאפשר ולהשיג את המשרה שאתם רוצים. אנשים רבים משקיעים זמן רב בהתכוננות מנטלית או מקצועית לראיון העבודה, אך כשהם מגיעים ליום עצמו הם נתקלים בבעיה לא צפויה – מה ללבוש?

נושא הביגוד לראיון עבודה אולי נשמע כמו עניין פשוט למדי, אך אין ספק שצריך להקדיש גם ללוק שלכם קצת מחשבה. על מנת שלא תעמדו חסרי אונים מול הארון ולא תדעו מה ללבוש, הכנו לכם מדריך קצר שיסכם את כל הנקודות שחשוב לזכור בזמן שאתם מתכננים את התלבושת שתפיל את המראיינים מהרגליים. 

נסו להתאים את הלבוש לתפקיד המיועד

ישנם לא מעט תפקידים שדורשים קוד לבוש מסוים ובמרבית המקרים אתם תהיו מודעים לקוד הלבוש טרם הראיון. יכול להיות שתתחבבו על המראיינים אם תגיעו במראה שמזכיר במעט את קוד הלבוש של המשרה. נדרש לבוש פורמלי בעבודה? הגיעו בלוק פורמלי משלכם. המעסיקים סבבה עם ג'ינס וטי שירט? לכו על זה. 

בחרו בבגדים שאתם מרגישים בהם נוח

ברגע שאתם מרגישים בנוח בבגדים שאתם לובשים אתם מרגישים יותר בנוח להיות עצמכם. נכון שחשוב להשאיר רושם טוב בבגדים יפים, אך אם תהיו בבגד שלא נעים לכם בו סביר להניח שתתעסקו רק בבגד ובחוסר הנעימות שלכם במקום בראיון. אל תוותרו על הנוחות שלכם, היא יכולה להיות הצעד הראשון בדרך להצלחה. 

הימנעו מעומס של פריטים ואקססוריז

ישנם אנשים שאוהבים מאוד אקססוריז שונים ואוהבים לשים הרבה מהכל, אך בראיון עבודה הדבר יכול רק לפגוע בכם. תשומת הלב של המראיין צריכה להיות עליכם ועל היכולות שלכם ולא על הפריטים שאתם נושאים אתכם. עופו על עצמכם עם פריט אחד או שניים שאתם אוהבים ושהולכים עם הלוק אבל אל תבססו את המראה עליהם. 

ותרו על בגדים חושפניים

זה בסדר גמור אם אתם אוהבים ללכת עם גופיות פתוחות במיוחד או שמלות בעלות מחשוף נדיב בחיי היום יום שלכם. לכל אחד יש טעם משלו והעדפות שונות בבגדים, אך כשאתם מגיעים לראיון עבודה עדיף להשאיר את הבגדים החושפניים בארון. מקום עבודה אמור להיות נטול כל קשר לגוף שלכם, לכן הקפידו לבחור בגדים שגורמים לכם להיראות טוב מבלי לחשוף את כל איברי הגוף.

הקפידו על מראה וריח אסתטיים

מעבר לבגדים עצמם חשוב גם להקפיד על ריח ועל מראה אסתטי כללי. אנחנו ממליצים לכם להתיז מעט בושם שאתם אוהבים על הבגדים ועל הצוואר על מנת שתמיד תדיפו ריח טוב. לפני שאתם יוצאים מהבית או מהרכב לראיון העיפו מבט במראה, וודאו כי הפנים שלכם נקיות, שאין לכם משהו בשיניים ושאתם מרגישים בנוח עם איך שאתם נראים.

כתיבת תגובה