טיפים לראיון עבודה בזום

הקורונה טרפה את כל הקלפים של עולם העבודה שהכרנו עד היום, ועם השינויים חל גם שינוי בראיונות העבודה. מעסיקים רבים מעדיפים לחסוך למועמדים ולעצמם זמן, נסיעות, דחיות ובעיות אחרות ופשוט לבצע את ראיון העבודה בנוחות, דרך הזום, כל אחד בביתו או במשרד שלו. עם זאת, השינויים במיקום ראיון העבודה הוביל לשינוים גם בראיון עצמו ויוצר צורך להתכונן בצורה אחרת לגמרי. על מנת לסייע לכם להגיע הכי מוכנים שאפשר, אספנו עבורכם כמה טיפים שיהפכו כל ראיון עבודה בזום לראיון מוצלח במיוחד. 

וודאו כי יש לכם חיבור חזק לאינטרנט

הנקודה הזו אולי נראית מובנית מאליה אך היא חשובה במיוחד. חיבור אינטרנט רעוע יכול להוביל לניתוקים רבים, קצרים בתקשורת ביניכם לבין המראיין או דחייה של הראיון ופספוס של הזדמנות שלכם. כדאי לבדוק את החיבור כרבע שעה לפני הראיון ולוודא ששום דבר לא יעמוד ביניכם לבין המשרה. 

הקפידו לבצע את הראיון במקום שקט

לא תמיד יש לנו שליטה על הסביבה שלנו, אך כשזה מגיע לראיון עבודה כדי לתת עוד קצת מאמץ. במידה ואתם מתגוררים עם עוד אנשים בבית בקשו מהם להיות בשקט או כלל לא להיות בבית. במידה ויש לכם בעל חיים בקשו מאדם קרוב להוציא אותם לטיול בזמן הראיון. 

דאגו לרקע מאחוריכם

בשונה מראיון במשרד, בראיון בזום המראיינים יכולים לראות היכן אתם יושבים ומהי הסביבה הביתית שלכם. לכן, חשוב להקפיד ולסדר את הסביבה שנמצאת מאחורי המצלמה, או לשבת עם המחשב לרקע קיר לבן. תמיד תוכלו פשוט לשים את אחד מהרקעים הצבעוניים שהזום מציע, אך אנחנו ממליצים לכם להימנע מכך בשלב זה. 

הביטו תמיד אל תוך המצלמה

בראיון עבודה שנעשה פנים מול פנים חשוב להקפיד על קשר עין עם המראיין, אך מה לעשות אם אתם נמצאים בזום? בניגוד לאינסטינקט הראשוני שלנו, חשוב להקפיד על מבט לתוך המצלמה. כשאנחנו נמצאים בשיחת זום עם אדם שמסתכל על המצלמה אנחנו נקלוט אותו כמסתכל עלינו, וכך נוצר האפקט של המבט עין בעין. לא רגילים לזום? נסו לתרגל את ההסתכלות במצלמה  לפני הראיון.

הרחיקו את הטלפון מכם

בואו נודה באמת, כולנו קצת מכורים לטלפון שלנו, ואם אנחנו יושבים מול המחשב זה יכול להיות כמעט בלתי נשלט להושיט יד ולבדוק התראות חדשות. הסתכלות בטלפון בזמן ראיון הוא אסון גמור, לכן אנחנו ממליצים לכם לשמור את הטלפון רחוק מכם בזמן הראיון, וכמובן לוודא שהוא שקט לפני שהשיחה מתחילה. 

אל תתעצלו והתלבשו בהתאם

הישיבה מול המחשב בבית שלכם יכולה לגרום לכל אחד להתעצל וללבוש טרנינג יחד עם החולצה המכופתרת, מה שיכול ליצור סיטואציה מאוד מביכה אם תצטרכו לקום משום מה. המלצה שלנו? אל תתעצלו והקפידו על לבוש מלא ומכובד לאורך כל הראיון. 

כתיבת תגובה