איך ליצור רושם חיובי בראיון עבודה

זה נכון שראיונות עבודה באים לבדוק את הידע שלכם בתחום ואת ההתאמה שלכם עבור משרה מסוימת, אך פעמים רבות ראיונות עבודה קמים ונופלים על הרושם שהמרואיין יוצר על המראיין. בסופו של דבר, כל עבודה דורשת אינטראקציה עם אנשים אחרים, ואף מעסיק לא יבחר במישהו שהוא חושב שלא יהיה נוח לעבוד אתו. אם אתם רוצים ליצור רושם חיובי בכל ראיון עבודה שתעשו אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא. הכנו עבורכם כמה טיפים קלים שיעזרו לכל אחד להשאיר רושם מעולה על כל מעסיק פוטנציאלי.

השתדלו להגיע בזמן ( ואפילו להקדים טיפה )

אחד הדרכים הגרועות שאפשר לפתוח בהן ראיון עבודה היא לאחר. איחור מוביל למצב מאוד לא נעים שבו אתם בלחץ להגיע והמראיין לא מרוצה מכך שהוא נאלץ לחכות לכם. על מנת לחסוך את כל זה, הקפידו להגיע לראיון כ-10 דקות לפני הזמן על מנת שתוכלו למצוא את המקום בנחת, להתרשם ממנו ולהגיע לראיון רגועים ונינוחים. 

הקפידו על הופעה אסתטית ונעימה

המראיין מסתכל על כל כולכם בעת הראיון, גם על הבגדים ועל הנראות שלכם. כשאתם מתארגנים לראיון עבודה בחרו בגדים מכובדים, בגדים ללא קרעים, חורים או חושפניים יותר מדי. בנוסף, חשוב לבחור בבגדים שתרגישו בהם הכי בנוח להיות עצמכם, אחרת רק תתעסקו בסידור של הבגד. המלצה שלנו? קחו אתכם בתיק דיאודורנט ובושם קטנים והתיזו מהם מעט לפני הכניסה לראיון. 

הפגינו ידע על החברה אליה אתם מתראיינים

מראיינים אוהבים לראות מועמדים שעשו קצת מחקר לקראת הפגישה, שקראו על המקום אליו הם מתראיינים ושמראים נכונות אמיתית להשתלב בה. על מנת לשפר את הרושם שלכם אצל המראיין בצעו חיפוש קטן ברשתות החברתיות ובאינטרנט לפני הראיון ולמדו על החברה או המקום אליו אתם מתראיינים. קראו את הפרסומים האחרונים עליהם, בדקו מהן הביקורות הנכתבות עליהם, ראו מהם החידושים המעניינים שהם עשו בתחומם ועוד. 

ענו על כל השאלות של המראיין, גם על הפחות נעימות

מראיינים אוהבים לשאול את כל השאלות שעולות על רוחם, גם אם הם לא כל כך מוצאות חן בעיניי המרואיינים. סביר להניח שתתקלו בכמה שאלות שלא כל כך תאהבו לענות עליהם, אך השתדלו לענות על כל השאלות של המראיין. מתן תשובות לכל השאלות מצביעה על כנות ועל רצון לעבודה רצינית ומשותפת. כמובן שאם נשאלת שאלה שחוצה את גבולות הטעם הטוב עליכם לסרב לענות עליה. 

אל תפחדו לשלב מעט הומור

נקודת ההומור היא נקודה מעט קריטית משום שלא כל מראיין יתחבר אליה, ולכן חשוב להשתמש בהומור רק אם אתם רואים שהשיחה זורמת ושהדבר יתאים. במידה ואתם אנשי הומור אל תפחדו לשלב בדיחה או שתיים במהלך הראיון. הקפידו על בדיחות הולמות, שקשורות לנושא ושלא יכולות לפגוע באף אחד. 

כתיבת תגובה