שאלות נפוצות בראיונות עבודה ואיך לענות עליהם

כל מראיין חושב שהוא המראיין הכי מקורי שיש שמביא את השאלות שאף אחד לא חשב עליהם לפני אבל בנינו? רובם המכריע שואלים את אותם שאלות, או לפחות גרסאות שונות של אותן שאלות. כמובן שהשאלות המקצועיות משתנות דרסטית בין משרה למשרה, אך ישנן כמה שאלות בסיסיות שסביר להניח שכל אחד יתקל בהן לפחות פעם אחת במהלך חייו. אם אתם רוצים להגיע לראיון הקרוב הכי מוכנים שיש אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא. אספנו עבורכם את השאלות הכי נפוצות בראיונות עבודה ואת התשובות הכי טובות שאפשר לתת להן. 

איך הגעתם אלינו?

לא מעט מראיינים אוהבים לדעת איך הגעתם אליהם, בעיקר מתוך צורך לדעת מהו טווח הפרסום שלהם והאם הם משקיעים במקומות הנכונים. אנחנו ממליצים לכם לענות על השאלה בכנות ופשוט להגיד להם, גם אם זה היה דרך הפייסבוק או דרך אחד מהאתרים למציאת משרות ברשת. 

ספר \ ספרי לי קצת על עצמך

זוהי שאלה שהרבה אנשים נוטים ללכת לאיבוד בה, משום שהיא שאלה מאוד כללית שיכולה ללכת למספר כיוונים. אנחנו ממליצים לכם להכין את התשובה לכך מראש, בבית לפני הראיון. נסו לתמצת את העשייה שלכם בתחום הרלוונטי, את השאיפות שלכם לעתיד, את הניסיון האקדמי שלכם ועוד נקודות שאתם חושבים שיהיו חשובים לתפקיד הספציפי הזה. 

מדוע את\ה מעוניין בתפקיד\ לעבוד אצלנו?

זוהי שאלה שבא לבדוק שני דברים: את החנופה שלכם ואת האמינות שלכם. הדרך הטובה ביותר לענות על השאלה הזו תהיה שילוב של השניים. מצד אחד להסביר מדוע התפקיד שהם מציעים קורץ לכם וכיצד אתם חושבים שהוא יכול לפתח אתכם ואת היכולות שלכם, מצד שני חשוב להראות למראיין שאתם מעריכים את המקום ורוצים להיות חלק ממנו. 

מהי נקודת החולשה שלכם?

זוהי שאלה מעט קריטית, משום שהיא נוגעת בחלקים הקצת פחות נעימים שיש בנו. התשובה "פרפקציוניזם" כבר לא עובדת על אף אחד, לכן אנחנו ממליצים לכם פשוט לומר את האמת. הקפידו לבחור בנקודה שמשפיעה על העבודה ולהציג את הניסיונות שלכם לשפר את אותה נקודה. 

למה עזבתם את מקום העבודה הקודם שלכם?

התשובה הכי טובה לשאלה הזו תהיה לדבר על העתיד, על כך שאתם רוצים להתקדם ולהתפתח באופן מקצועי אצל חברה גדולה\אחרת\שונה. הקפידו לא ללכלך על מקום העבודה הקודם, גם אם לא נהניתם מהעבודה שם.

מה הופך אתכם למועמד \ מועמדת הטובים ביותר?

זוהי הנקודה שבה אתם יכולים לזרוח, אך חשוב גם לא לעוף על עצמכם יותר מדי. השאלה הזו לרוב תגיע בסוף הראיון, מה שאומר שהם כנראה כבר מכירים אתכם קצת. אל תחששו לחזור על נקודות החוזקה העיקריות שלכם, על התרומה שאתם יכולים לתת לחברה\למשרד והדגישו את המחויבות ואת הרצון ללמוד, להתפתח ולהתקדם במסגרת התפקיד.

כתיבת תגובה