מה משך אותך בחברה וגרם לך לרצות להיות חלק ממנה

חברות ומעסיקים אוהבים לדעת, במיוחד בראיונות עבודה, כי המרואיין הגיע מוכן עם רקע על החברה ועל הנעשה בה. עליכם להתכונן לפני הריאיון, כדי להיות מוכנים ומוכשרים במהלכו. מחקר על החברה והתפקיד הרצוי הוא המפתח לביצועים טובים במהלך הריאיון. חשוב לדעת כל מה שאתם יכולים על המעסיק הפוטנציאלי, על המוצר או השירות שהחברה מקדמת ועל הצרכן שאליו מכוונים. 

עוד לפני שאתם צועדים במשרדו של מנהל הגיוס, האופן שבו אתם מתכוננים לראיון עבודה הוא חשוב הרבה יותר ממה שאתם מתכננים ללבוש או איך לתת לחיצת יד. יועצי קריירה ומגייסים רבים רואים בהכנה לפני הריאיון חשיבות מכרעת להצלחה. גלו מה החברה צריכה, והסבירו איך אתם יכולים לספק את זה. זה פשוט, אבל לא קל. 

כדי לקבל את התפקיד האידיאלי עבורכם בחברה הנחשקת, יש נקודות שצריך להתייחס אליהן לפני, במהלך ואחרי ראיון העבודה. הנה כמה טיפים איך להצליח בראיון, מה לענות ומה לא לענות על אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בראיונות עבודה ורעיונות מה לשאול בתמורה.

חקרו על החברה

אם אתם באמת רוצים לעבוד בחברה אליה הגשתם מועמדות, תעשו את שיעורי הבית לפני שאתם נכנסים לשטח שלה. אין שום תירוץ לא להכיר את ההיסטוריה הבסיסית, התרבות הארגונית ומגמות התעשייה הנוכחיות עבור כל חברה בעידן הדיגיטלי. המידע נגיש באופן נרחב ולעתים קרובות כל האינפורמציה נמצאת באתר של החברה. 

אם אתם רוצים להראות למעסיק הפוטנציאלי שלכם שיש לכם עניין אמיתי בחברה ובחזון שלה, עליכם לדון במידע עדכני וכדאי שתדעו משהו גם על המתחרים בתעשייה – זה מראה על מעורבות ומחקר. אולי אתם מכירים חוק או ציות או סוגיות משפטיות ויכולים לשאול למשל, איך החברה מתכננת להסתגל לחקיקה הפוטנציאלית הזו? בדרך זו, אתם שואלים שאלות רלוונטיות לתפקיד. 

בנוסף להכרת החברה, אתם צריכים לדעת מה החברה מחפשת במילוי התפקיד ומהן הסיבות העיקריות שהם צריכים להעסיק אתכם. התהליך הוא:

  1. שימו את עצמכם בנקודת מבטו של המעסיק. 
  2. תלמדו את תיאור התפקיד. 
  3. תבררו את שלושת הדברים המובילים שהחברה רוצה עבור התפקיד הזה ומצאו דוגמות שאתם עושים בדיוק את זה.

מהי אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלות בראיון עבודה?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלות בראיון עבודה היא – מה משך אותך בחברה עצמה וגרם לך לרצות להיות חלק ממנה? וכדאי שתהיו מוכנים לתת את התשובה. אז מה כן לענות ומה לא לענות?

ביצוע מחקר מקדים הוא קריטי עבור מענה על השאלה הזו. מועמדים בולטים יכולים להבין ולהעביר כיצד התפקיד שהם מתראיינים עבורו מתחבר למשימה, לחזון ולמותג הגדולים יותר של הארגון ומדוע זה חשוב להם. תשובה מוצקה לשאלה זו יכולה לעזור לכם להדגים מדוע אתם מתאימים לתפקיד ומדוע אתם הבחירה הטובה ביותר עבור הצוות, המחלקה והארגון.

אז מה כן מומלץ לענות?

מעבר לכך שחברות מחפשות להעסיק אנשים מצוינים, הן רוצות לדעת שהעובדים מתחברים לחזון ולמטרות של החברה ויש להם עניין אמיתי להיות חלק מהמקום או ערך משמעותי להציע. המעסיק רוצה שהעובדים יהיו לויאליים למקום, מחוברים לתרבות הארגונית וכמובן שיבצעו את העבודה הדרושה על הצד הטוב ביותר. 

אם השאלה – ‘מה משך אותך בחברה עצמה וגרם לך לרצות להיות חלק ממנה’? תעלה אפשר יהיה להשיב עליה במספר דרכים, כמו למשל לדבר על החיבור האישי לחזון של החברה, ניתן להדגיש את הרצון להיות חלק מהחברה ולהתפתח ביחד וכמובן מומלץ להדגיש את הערך שאתם יכולים להביא לחברה.

מה לא לענות?

במקרים שהשאלה הנזכרת תעלה, מומלץ לא לענות שאתם מעוניינים במשרה בגלל הניסיון בלבד או שאתם מחפשים להתחיל איפשהו אחרי הלימודים. מעסיקים מעדיפים לשכור ולהשקיע בהכשרה של אנשים שיישארו עם החברה לאורך זמן.

איך מסיימים ראיון עבודה?

סביר להניח שהמראיין יאותת שהריאיון מגיע לסיומו על ידי כך שישאל שאלה מסכמת, כמו אילו שאלות יש לך עבורנו? למרות ששאלה זו מעידה בדרך כלל על כך, שהמראיינים השלימו את הבירורים הפורמליים שלהם, זה לא תמיד אומר שהריאיון הסתיים. להיפך, איכות שאלות ההמשך של המועמד יכולה להעביר או לחזור ולהראות למראיינים רמת התלהבות, מחקר ומחויבות, שיכולים לשים אתכם במקום גבוה לפני המועמדים האחרים.

חלק זה של הריאיון נועד לא רק לבירורים לגבי הצעד הבא ולוח הזמנים של הגיוס, אלא זו גם הזדמנות נוספת עבורכם להבין את הצוות והדינמיקה, לשאול על האתגרים של החברה, כמו גם לראות איך אתם יכולים להיות תוספת חיובית למקום.

שאלות לשאול בראיון

בדיוק כמו התשובות שלכם לשאלות שלהם, כך יש חשיבות גם לשאלות שלכם. היכנסו לראיון העבודה חמושים בשאלות ספציפיות ומסקרנות שהן טובות. השאלה “אז אילו שאלות יש לך אליי”, תופסת רבים בהפתעה. ואם הם אכן באים מוכנים לכך, השאלות עשויות להיות בסיסיות מדי וכאלה שניתן למצוא עליהן מענה באתר החברה. תראו שאתם חושבים מחוץ לקופסה, שיש לכם תובנות ושאתם יכולים לחבר את הנקודות. תשקלו את חמשת תחומי המיקוד הבאים:

  1. איך ייראה המועמד ה”מושלם”? איזה פערים יכולים להיות? קו השאלות הזה יעזור לכם למקם את עצמכם בתור ההתאמה המושלמת.
  2. אם תהיה לנו שנה מאוד מוצלחת, איך זה ייראה? מה נעשה במהלך 12 החודשים הבאים כדי שזה יצליח? כיצד עמדה זו מסייעת בהשגת מטרות אלו? שאלות אלו עוזרות להראות את היכולת שלכם להסתכל מעבר לחובות של היום אל העתיד במרחק של יותר משנה. זה מראה שאתם רוצים לעשות טוב, ואם אתם מקבלים את המשרה, זה יעזור לכם להתמקד בדברים החשובים.
  3. שאילת שאלות מסוג “מהן נקודות התורפה”? או “אילו בעיות יש כרגע, שצריך לתת עליהן מענה”? תעזור לכם להבין אילו פתרונות אתם יכולים להציע לחברה.
  4. איזה סוג של אנשים מצליחים כאן? איזה סוג של אנשים לא? המטרה כאן היא לגלות מה לדעתם חשוב ומה הם מחפשים.
  5. מהם ההישגים המרכזיים שהייתם רוצים לראות בתפקיד זה במהלך השנה הבאה? שאלות מסוג זה עוזרות להבין מה חשוב לחברה ומהם סדרי העדיפויות שלה.

המטרה עם שאלות היא להתחיל שיחה, כל דבר שמניע דיאלוג פורה. מהו יום ממוצע? מהי הצלחה בתפקיד הזה, ואיך היא נמדדת? תשאלו כיצד הם פותרים בעיות איתן הם מתמודדים. בנוסף לאיסוף מידע רלוונטי עבורכם, השאלות שלכם צריכות לשקף אתכם היטב. אתם באמת יוצאים מנצחים כשאתם שואלים שאלות המשך שמראות שאתם מקשיבים. 

למה שלא תשאלו מקורבים?

לפעמים אתם יכולים לקבל תובנות נהדרות מהעובדים הנוכחיים בחברה. תנסו למצוא מישהו מבפנים, שאתם יכולים לשאול אותו שאלות מבעוד מועד. יכול להיות שזה חבר של חבר. התקשרו ולמדו עוד על החברה לפני הריאיון. 

פלטפורמות מקוונות הפכו את הרשת לקלה יותר במובנים רבים. חקרו בפלטפורמות כמו לינקדאין או אולי אתם יכולים לראות אם מישהו מבוגרי האוניברסיטה או המכללה שלכם עובד בחברה הרצויה, ואז לשאול שאלות על איך זה לעבוד שם. אתם יכולים למנף את היחסים ברשת האנשים שאתם מכירים, כדי ללמוד עוד על צוותים אחרים והזדמנויות קריירה.

הכירו את המועמד למשרה – עצמכם

פן חשוב בהכנה לראיון עבודה הוא לדעת כל מה שאתם יכולים על עצמכם – מחפשי עבודה צריכים להכיר את עצמם. מומלץ להעריך בכנות את הכישורים שלכם ולהכיר את עצמכם מבפנים ומבחוץ. לפעמים, הערכה עצמית כנה של הפוטנציאל שלכם, אבל גם של המגבלות שלכם, יכולה להיות מפכחת. אתם חייבים לקבל את העבודה הנכונה ואת ההתאמה הנכונה. אם אתם יודעים שאין לכם את הכישורים, אל תבזבזו את זמנכם. 

תזכורת נוספת היא לבדוק ולראות איך אתם נראים אם ​​מישהו חוקר אתכם. חפשו בגוגל את השם שלכם. הנוכחות הדיגיטלית שלכם משקפת אתכם כמועמדים. וודאו שהלינקדאין שלכם מעודכן ותעברו על חשבונות המדיה החברתית שלכם.

כתיבת תגובה