טעויות נפוצות בקורות חיים

לקורות החיים של כל אחד מאיתנו, תהיה השפעה גדולה על סיכויי הקבלה שלנו למקום עבודה. למעשה, קורות החיים מהווים כדרך המרכזית והמשמעותית באמצעותה הם יכולים לעמוד את מידת ההתאמה של המועמדים לתפקיד אותו הם מציעים.

מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה להשקיע זמן ומחשבה ביצירת קורות חיים מרשימים ומושכים ומהצד השני, להימנע מטעויות אשר עלולות לפגוע באיכות החיים.

אז בכדי לסייע לכם בהשגת המטרה, להלן מספר טעויות נפוצות שחשוב שתעשו כל שביכולתכם על מנת להימנע מהן:

מאריכים יתר על המידה

השאיפה והמטרה היא לייצר קורות חיים אשר יתפרסו על מסמך אחד בלבד – לאף מגייס אין את הזמן או הכוח להתחיל לדפדף בין מספר עמודים ולאתר בתוך התוכן את הפרטים הרלוונטיים – למעשה, הזמנים הממוצעים אותם משקיעים מגייסים לקריאת קורות חיים נעים בין 10 ל-30 שניות. לכן, במידה והגעתם למצב בו קורות החיים מתפרסים על פני מספר עמודים, עברו עליהם במטרה לקצר ולדייק את הפרטים. 

מכניסים פרטים לא רלוונטיים

זה אולי נשמע ישיר מדי או אפילו מעליב, אבל את המגייסים לא באמת מעניין, שאתם אוהבים לבשל , שאתם צפרים חובבים או כל תחביב אחר שיש לכם (ולא משנה כמה אתם גאים בו)..

מה שמעניין אותם זה רק דברים שרלוונטיים לתפקיד וליכולת שלכם לבצע את העבודה ולכן, חשוב שתקפידו להיות ענייניים.

לא מתאימים את קורות החיים למשרה

רבים ממחפשי העבודה פועלים בשיטת "שגר ושכח" הם פשוט שולחים את קורות החיים שלהם באופן אוטומטי למעסיקים, בלי להתחשב בסוג המשרה או בדרישות שלה.

אז חשוב לדעת ש מדובר בטעות, אשר עלולה לפגוע בסיכויי הקבלה לאותה המשרה.

מה שכן כדאי לעשות, זה לקרוא בעיון את המודעה, להבין מהי המשרה ומהן הדרישות בהן צריך לעמוד, לעבור שוב על קורות החיים ובמידת הצורך להבליט דברים רלוונטיים או להוריד דברים שאינם רלוונטיים.

מגזימים בעיצוב

אנשים רבים, חושבים שבכדי להתבלט על פני מועמדים אחרים לאותה המשרה, הם צריכים להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסא וכך, הם מקבלים את ההחלטה, לעצב את המסמך בצורה "מוגזמת" ולהכניס אינספור אלמנטים גרפיים מיוחדים.

ובכן, מדובר בטעות! הסיבה לכך טמונה בעובדה שעיצוב מוגזם יכול ליצור עומס, לעייף את הקורא ולהסית את תשומת לבו ממה שחשוב באמת – התוכן של קורות החיים (ובעיקר התוכן הרלוונטי).  

לא מקפידים על הסדר הכרונולוגי

כאשר מנסחים את קורות החיים, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד על כללים מסוימים ואחד מאותם הכללים, הוא הקפדה על סדר כרונולוגי נכון.

כך יוצא שכאשר אתם כותבים את הניסיון התעסוקתי שלכם, עליכם לדאוג שהתפקיד האחרון שעשיתים יופיע ראשון. אם אתם תוהים מה ההיגיון אשר עומד מאחורי נושא זה? אז הוא טמון בעובדה, שעבור רוב המגייסים מה שעשיתם לפני 15 שנים יהיה הרבה פחות רלוונטי ממה שעשיתם בשנים האחרונות ומכיוון, שלרובם אין את הזמן להתחיל לחפש או להתעמק, אתם אלו שצריכים להנגיש להם את הפרטים החשובים. 

משתמשים בשפה גבוהה

זה אומנם נכון שקורות החיים אמורים להיכתב בצורה מקצועית, מדויקת וקונקרטית וזאת, תוך הקפדה על שפה תקינה.  יחד עם זאת, מי שעושה שימוש בשפה גבוהה מדי או בוחר להשתמש במשפטים ארוכים ומורכבים, עושה טעות. מכיוון, שדבר זה יכול להעיד על התנשאות, לעייף את המגייס וכלל, לפגוע בסיכויי הקבלה למשרה. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא to keep it simple .

חושפים סודות מקצועיים

אם לדוגמא, שירתם כחיילים בחייל המודיעין או שעבדתם בתעשייה הביטחונית או במקום בו הייתם חשופים לסודות מקצועיים, חשוב שתעשו הכול בכדי להימנע מלחשוף פרטים הנחשבים לסודיים בקורות החיים. הסיבה לכך טמונה בעובדה שדבר זה יכול לפגוע באמינות שלכם.

לא מדייקים בפרטי יצירת קשר

זה אומנם נכון שבפרטי יצירת קשר נהוג לציין לרוב מספר דרכי התקשרות כמו: טלפון ואי-מייל. יחד עם זאת, מאוד יכול להיות שהמגייס ינסה ליצור אתכם קשר רב באחד מאותם האמצעים ואם הם לא יהיו נכונים "תפספסו את הרכבת". לכן, כדאי לבדוק שדייקתם בפרטי יצירת הקשר ושאין טעויות.
בנוסף, כדאי לציין כתובת אי מייל אשר נמצאת בשימוש קבוע על ידכם. 

מאמצים טרנדים

כמו בכל תחום, גם בעולם כתיבת קורות החיים, אתם יכולים להיחשף לטרנדים כמו: הוספת תמונה, או החלפת קורות החיים המוכרים והסטנדרטיים בסיכומים ותמציות.

עכשיו, יכול להיות שהוספת תמונה, תמשוך את תשומת לבו של המגייס אבל גם יכול מאוד להיות שהיא תעשה בדיוק את הפעולה ההפוכה. ובכל מקרה, ההמלצה לא להיכנע לטרנדים ולדבוק בקורות החיים הקלאסיים, אשר "עושים את העבודה" כבר שנים רבות – אלא אם כמובן, התבקשתם אחרת..

לא בודקים את קורות החיים

גם אם אתם בטוחים שקורות החיים שלכם לא פחות ממושלמים, אל  תוותרו על מעבר נוסף, על מנת לוודא שאין לכם שגיאות כתיב או טעויות תחביריות.
לא מעט מעסיקים ומגייסים העידו כי שגיאות כתיב בקורות החיים, עשויה לפגוע בסיכויי הקבלה של המועמד למשרה.

לכן, ההמלצה היא גם לעבור על קורות החיים וגם לתת לאדם נוסף, שאתם סומכים עליו, לעבור פעם נוספת בכדי לוודא שלא פספסתם משהו..

לא מתייחסים לאותיות הקטנות

לפני ששולחים קורות חיים למשרה מסוימת, חשוב לקרוא בצורה מעמיקה את התוכן ואת הבקשות – כך לדוגמא, הבקשה יכולה להיות לשלוח לצד קורות החיים גם צפיות שכר, לציין את מספר המשרה, לצרף מכתב מקדים ועוד.

מאוד חשוב להתייחס לבקשות אלו וליישם אותן, מכיוון שאם לא תעשו זאת, מאוד יכול להיות שהמגייס בכלל לא יתייחס לקורות החיים ששלחתם – כך שגם אם אתם המועמדים המושלמים למשרה, אתם עלולים לפספס אותה.  

כתיבת תגובה