איך להתכונן לראיון עבודה

בואו נודה באמת, אין מי שלא נלחץ לפני ראיון עבודה. בכל זאת, מדובר במפגש עם אדם שאתם לא מכירים שיכול להוביל לעבודה ולקריירה בתחום שאתם מעוניינים בו. ברור שאתם רוצים להציג את עצמכם בצורה הכי טובה שאפשר ולקבל את המשרה, אך האם ניתן להתכונן לראיון עבודה? כמובן שכן. לא מעט אנשים רוצים להתכונן מעט לקראת ראיון אבל הם לא לגמרי יודעים איך לעשות את זה. אם גם אתם מאותם אנשים אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא. אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן לכל ראיון עבודה וגם לעבור אותו בהצלחה.

קראו מעט על החברה אליה אתם מתראיינים

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמראיינים שואלים מועמדים לכל משרה שהיא היא "למה הגעת דווקא לחברה שלנו?" התשובה הכי גרועה שאתם יכולים לתת לשאלה הזו היא גמגום ולהמציא על המקום כמה מילים. אנחנו ממליצים לכם לחקור מעט על החברה שאליה אתם מתראיינים טרם הראיון. בדקו עליה פרטים בסיסיים, חפשו קצת מידע על המחלקה אליה אתם מתראיינים, האם היא זכתה בפרסים כלשהם, מי הם המתחרים העיקריים שלה ועוד. 

חשבו מראש על שאלות שתרצו לשאול את המראיין

לא משנה כמה מחקר תעשו על החברה, תמיד יהיה עוד מידע שתוכלו לקבל. בסוף כל ראיון המראיין יוודא שאין לכם שאלות נוספות, וזה בדיוק הזמן לשאול את השאלות שיעזרו גם לכם להחליט האם המשרה בכלל מתאימה לכם. אנחנו ממליצים לכם להכין מספר שאלות מראש ולשאול אותן בזמן המיועד. עם זאת, חשוב להקפיד לא להתנפל על המראיין באין סוף שאלות שיכולות לייצר אצל המראיין תדמית פחות חיובית שלכם. 

הכינו לעצמכם תשובות גם לשאלות הקשות

סביר להניח כי במהלך הראיון תצטרכו לענות גם על שאלות פחות נעימות, בין אם מדובר בשאלות על מקומות העבודה הקודמים שלכם, על תכונות שליליות שיש בכם או על נקודות פחות מחמיאות בקורות החיים שלכם. אם אתם מודעים לנקודת תורפה שכזו, שווה להתכונן אליה ולהגיע מוכנים עם תשובה. חשבו על השאלות מבעוד מועד והכינו לעצמכם תשובות מוכנות שכוללות גם את האמת ואת נקודת המבט שלכם תוך שמירה על שיח מכבד וראוי.

גם לראיונות בזום צריך להתכונן

בשנים האחרונות מעסיקים רבים החליטו לבצע שינוי ולבצע את ראיונות עבודה דרך הזום, ראיונות שדורשים הכנה מעט שונה מאשר ראיון רגיל. ראשית, חשוב לוודא שיש לכם חיבור אינטרנט חזק ויציב שלא יקרוס במהלך הראיון. בנוסף, וודאו כי אתם מבצעים את השיחה בסביבה נקייה ושקטה שתותיר על המראיין רושם טוב. מלבד זאת כל הטיפים שכתבנו לעיל נכונים גם לראיונות בזום. 

אנחנו מקווים שהכלים שנתנו לכם יעזרו לכם להתכונן לכל ראיון עבודה כמו שצריך. אנחנו מאחלים לכם רק הצלחה בראיון ומקווים שתקבלו את המשרה!

כתיבת תגובה