מה הערך המוסף שלך

בשלב מסוים במהלך ראיון העבודה שלכם, תישאלו לגבי הכישורים שלכם. מעסיק עשוי לשאול מגוון שאלות בנושא, כמו "איזה ערך תביא לחברה?". בעוד שלחלק מהאנשים קשה לדבר על עצמם, שאלות כמו אלה הן הזדמנות נהדרת להדגיש את הכישורים שלכם. המשיכו לקרוא כדי לקבל הבנה מעמיקה יותר על השאלה וכיצד לתת את התשובה הטובה ביותר שלכם. 

למה מראיינים שואלים את השאלה הזו?

מראיינים שואלים "מה הערך המוסף שלך?" כדי להבין מי מהמועמדים הוא המתאים ביותר לחברה. אם זומנתם לראיון, המראיין ירצה להבין האם אתם מיומנים מספיק לתפקיד ועליו לקבוע אם אתם מתאימים לחברה או לא.

כשאתם עונים על השאלה "מה הערך המוסף שלך?", זכרו שהמראיין רוצה לראות שהקדשת זמן כדי ללמוד על החברה, שאתם בטוחים ביכולות שלכם ומבינים כיצד תוכלו להשתמש בכישורים שלכם כדי לעזור לחברה להצליח. מה שהמראיין באמת מבקש לענות עליו הוא "מה אתה יכול לעשות בשבילנו שאף אחד אחר לא יכול?".

איך לענות אם תישאלו מהו הערך שתוכלו להביא לחברה?

תהליך הראיון יכול להיות מאתגר, במיוחד כאשר אתם צריכים להוכיח את עצמכם. כאשר תישאלו על הערך או על הכישורים שתוכלו להביא לחברה, התשובה צריכה להיות דומה למציאות, אך יחד עם זאת מותאמת יותר כדי לתמוך בתיאור התפקיד. להלן השלבים שיכינו אתכם לתשובה הטובה ביותר: 

תעשו מחקר מקדים על החברה

בדקו את הרקע ואת התרבות של החברה, ורשמו את הכישורים המפורטים בתיאור התפקיד עם אלה התואמים את שלכם. אם לחברה יש חשבונות מדיה חברתית, השתמשו בהם כדי לקבל מושג על המותג. כתיבת הדרכים שבהן אתם מתיישרים עם המטרות ועם התרבות של חברה, יכולה לעזור לכם להתאים את התשובה שלכם לכל תפקיד ספציפי עבורו אתם מתראיינים.

תערכו סיעור מוחות

מעסיק מחפש לשמוע מדוע אתם מתאימים לחברה, כיצד תשתלבו בצוות או בהובלת המותג, ומה יש לכם להציע שלמועמדים אחרים אולי אין. אמנם כדאי להימנע מלהישמע מתורגלים מדי, אבל עדיף להגיע מוכנים. תוכלו למשל לרשום את כל מה שאתם רוצים להגיד ולומר את זה בקול כמה פעמים, כדי  לארגן את הרעיונות שלכם.

הקשיבו במהלך הראיון

במהלך הראיון, זה עשוי להיות מאתגר לשים לב למראיין אם אתם מרוכזים באופן שבו אתם רוצים להגיב. תנסו להיות רגועים, אותנטיים ולזכור שבסופו של דבר אתם מנהלים שיחה עם האדם שמולכם.

תתנו דוגמאות לתשובה שלכם

כאשר אתם נותנים דוגמאות של ההישגים והכישורים שלכם, תמיכה בהם עם חוויות מהחיים האמיתיים יכולה להוסיף כנות לתשובות שלכם ולעזור לתת למראיין הבנה מלאה יותר על מי אתם. עבור כל קריטריון בתיאור התפקיד, רשמו אנקדוטה המתארת ​​כיצד השתמשתם בכישורים שלכם כדי להשיג או לעשות משהו בצורה מקצועית. אם נתקלתם במיומנות שאין לכם הרבה ניסיון איתה במקום העבודה, סיפור אישי יכול לעבוד באותה מידה.

איך לענות נכון על השאלה – "מה הערך המוסף שלך?"

תוכלו להשתמש בדוגמאות אלה כהשראה בעת תשובה על השאלה: 

  • הדגימו ערך שתוסיפו לחברה – חשבו על מיומנויות שיש לכם הקשורות ישירות לתיאור התפקיד ושיהפכו אתכם לנכס עבור החברה. בנוסף, ערכו סיעור מוחות של מיומנויות אחרות (מקצועיות או אישיות), שעשויות לתת לכם השקפה או יתרון ייחודיים וספרו על כך במהלך הראיון. 

שיתוף הכישורים הרלוונטיים שלכם ולאחר מכן גיבוי שלהם בדוגמאות קצרות המתארות כיצד יישמתם אותם באופן מקצועי היא דרך מצוינת להשאיר רושם טוב. חשוב להציג את הניסיון שלכם עם מיומנויות ספציפיות לתיאור התפקיד, וככל שתהיו יותר תיאוריים, כך יגדל הסיכוי שלכם לקבל את התפקיד.

  • שתפו סיפור – עבור כל מיומנות שאתם מזכירים, הקפידו לחבר אליה סיפור שקרה לכם, למשל מתי השתמשתם במיומנות המסוימת הזו כדי להשיג משהו חיובי. במידת האפשר, חברו את הכישורים שלכם למשהו ספציפי שאתם יכולים לעשות עבור החברה.
  • תנו תשובות קצרות וממוקדות – בחרו מספר תכונות מהרשימה שלכם ופרטו את אלה לעומק. התרחקו מפירוט תכונות עם פרטים מינימליים.
  • הדגישו את ההתאמה למשרה אליה אתם מגישים מועמדות – מעסיק רוצה לראות איך אתם משתלבים בעתיד החברה. הוכיחו שאתם מבינים כיצד אתם יכולים ליישם את כישוריכם באופן ספציפי בתפקיד אליו אתם מתראיינים.
  • עבודת צוות – גם אם התפקיד אליו אתם מתראיינים אינו מחייב אתכם לעבוד ישירות עם אני הצוות או בקבוצות על בסיס קבוע, כמעט כל מקום עבודה כרוך בשיתוף פעולה כלשהו. בין אם אתם עובדים על פרויקט עם צוות או אחד על אחד עם הבוס שלכם, היכולת שלכם לתקשר בצורה יעילה, לקבל ולתת ביקורת בונה ולהניע ולתמוך באחרים היא תמיד נכס למעסיק. תוכלו למשל לספר על עבודת צוות שהתנסיתם בה ושהייתה מוצלחת.
  • מנהיגות בהתאם לתפקיד אליו אתם מתראיינים, מנהיגות עשויה להיות מוזכרת בתיאור שלכם או לא. עם זאת, גם אם התפקיד לא ידרוש מכם להוביל או לנהל צוות, תכונות מנהיגות חזקות מתורגמות לרוב לכישורים יקרי ערך אחרים, כמו עצמאות, תקשורת או סבלנות.

מה לא לענות?

הנה כמה דברים שכדאי להימנע מהם בתשובה שלכם:

  • הימנעו משחצנות מופרזת – תספרו על עצמכם באותנטיות ותנסו להתאים את הכישורים האמיתיים שלכם לתכונות שהתפקיד דורש. שחצנות היא לא תמיד התכונה המועדפת שמחפשים במקומות עבודה ומראיינים מרגישים בכך.
  • האמת תמיד עדיפה על השקר – תספרו בכנות על הכישורים שלכם – לכל אחד ממכם בטוח יש כמה! הימנעו מלהפריז בכישורים שאתם לא באמת בטוחים בהם או שכלל אין לכם, הדברים מתבטאים אחר כך במהלך העבודה ותמיד עדיף לבנות את האמון מההתחלה. 
  • לפעמים להיות פוליטיקלי קורקט מתאים יותר לקונטקסט – בעיקר בראיונות עבודה השפה והתשובות שלכם צריכות לשדר מקצועיות ולא לנסות "לגנוב" לכולם את ההצגה. מנהלי גיוס לא תמיד יתחברו לכך.
  • בסופו של דבר לכולנו יש יתרונות אבל גם חסרונות – יש לכם חוזקה שתרצו לעבוד עליה? פרויקט חשוב שעבדתם עליו ולא הצלחתם? בהחלט אפשר גם לשתף בזה, למרות שאנשים חושבים שעדיף לא לדבר על כך. למעשה, זה יראה למראיין או למנהל הגיוס שאתם רוצים ללמוד ולהתפתח וגם שאתם מודעים לתחומים שתוכלו לשפר בעצמכם.

הכינו את בגדי הראיון שלכם

אל תחכו לרגע האחרון כדי לוודא שבגדי הראיון שלכם מוכנים. הקפידו להכין בגדים מוכנים ללבישה, כך שלא תצטרכו לחשוב מה אתם הולכים ללבוש בזמן שאתם מתכוננים לראיון העבודה. ללא קשר לסוג המשרה עבורה אתם מתראיינים, הרושם הראשוני צריך להיות נהדר. כאשר מתלבשים לראיון עבור משרה מקצועית, התלבשו בהתאם – בלבוש עסקי. אם אתם פונים לעבודה בסביבה נינוחה יותר, כמו חנות או מסעדה, עדיין חשוב להגיע מסודרים ולהציג תדמית חיובית למעסיק.

המשיכו עם מכתב תודה

לאחר ראיון העבודה שלכם, תוכלו לשלוח טקסט קצר עם תודה או אימייל המדגיש את התעניינותכם במשרה. תחשבו על התודה שלכם כ"מכירת" המשך. תוכלו לציין מחדש מדוע אתם רוצים את העבודה, מהם הכישורים שלכם וכיצד תוכלו לתרום בתפקיד. מכתב תודה הוא גם ההזדמנות המושלמת לדון בכל דבר בעל חשיבות, שהמראיין שכח לשאול או שאתם מרגישים שלא הצלחתם לענות באופן יסודי או טוב, כפי שהייתם רוצים. 

לסיכום

לא משנה לאיזה תחום אתם מתראיינים, כאשר מראיין שואל "מהו הערך המוסף שלך?", הוא רוצה לשמוע על הכישורים והאיכויות שתוסיפו לחברה. זכרו להתמקד בנקודות המשכנעות והרלוונטיות ביותר שלכם ולעשות את המחקר המקדים על החברה.

שתפו אותנו איך הייתה חווית ראיון העבודה שלכם!

כתיבת תגובה