מה אתה מחפש במקום העבודה

הנפוצה ביותר מבין השאלות שנשאלות בראיונות עבודה היא: "מה אתה מחפש במקום העבודה הבא שלך?". זו שאלה חשובה, מכיוון שאחד הגורמים המובילים בהחלטה של המראיינים לגבי איזה מועמד להעסיק, הוא מי האדם המתאים ביותר לתפקיד. אם מה שאתם אומרים שאתם מחפשים לא יהיה תואם את התפקיד שאתם מתראיינים אליו, כנראה שלא תהייה התאמה מבחינת המראיין.

זו שאלה מסובכת, כי אין תשובה אחת נכונה. התשובה שלכם תהיה אינדיבידואלית כמוכם. אבל זה לא אומר שאתם צריכים לענות על השאלה הזו תוך כדי תנועה, מבלי להכין תשובה מראש. אופן התגובה שלכם ישפיע על האופן שבו תתקדמו בתהליך הגיוס.

מה המראיין רוצה לדעת?

המראיין רוצה לדעת האם המטרות שלכם תואמות את המטרות של החברה. התשובה שלכם מאפשרת למראיין להעריך אם כישוריכם ואת תחומי העניין שלכם ויכולה להשפיע על בחירתכם כמועמדים מובילים לתפקיד שעל הפרק. ייתכן שהמראיין גם ינסה לקבוע אם אתם אלה שתתאימו לטווח ארוך עבור החברה. האם אתם מחפשים הזדמנות לצמוח עם ארגון – או האם התוכניות שלכם יובילו אתכם למעסיק אחר תוך זמן קצר? 

אז מה כן לענות?

מספר דוגמאות לכמה מהתשובות הטובות ביותר לשאלות, כמו מה אתה מחפש בתפקיד הבא שלך:

1 – תוכלו לומר שאתם מחפשים הזדמנות להשתמש בכישורים ובמיומנויות שלכם

תשובה זו מדגישה את הניסיון והכישורים שלכם וכיצד הם יועילו לחברה אליה אתם מתראיינים. זה המקום לספר על המיומנויות ועל הכישורים הכי טובים שיש לכם. השתמשו בתשובה שלכם כדי להדגיש כיצד אתם ממלאים את הדרישות של המשרה.

2 – מתחברים לעשייה ולמטרות של החברה? ציינו זאת 

באמצעות תשובה זו אתם מוכיחים שאתם מבינים את המטרות הספציפיות של הארגון ושאתם נלהבים לעזור להם להשיג את המטרות האלה. כך אתם גם מראים, שיש לכם את הכישורים והניסיון הדרושים כדי לעשות זאת.

3 – זה לא מה אתם צריכים, אלא למה הם צריכים אותך 

תוכלו לספר על הניסיון שיש לכם כדי לעזור לייעל את המוצרים או השירותים של החברה ליישום מוצלח עוד יותר. תשובה זו מוכיחה שהניסיון שלכם יעזור לחברה להצליח אפילו יותר (תוך כדי זהירות לא לרמוז שהחברה לא מצליחה כעת).

4 – הייתי רוצה להשפיע לטובה

מרגישים שהניסיון, ההשכלה וההתמחות שלכם יהפכו את זה להתאמה טובה? מחקר מקדים לפני הראיון ישתלם בתשובה זו, ויוכיח שאתם מבינים מה החברה מציעה ושאתם יכולים לתמוך ביעדים שלה.

5 – אני מצפה לעבוד עבור החברה ולקדם את מטרותיה 

על ידי התמקדות במשימה, אתם מראים שאתם מבינים את חשיבותה לארגון. סביר גם שהמראיין נלהב באותה מידה מהמשימה של החברה ויוכל לעזור לכם להתחבר.

מה לא להגיד?

מספר תשובות שכדאי להימנע מהן אם ישאלו אתכם מה אתם מחפשים בתפקיד הבא שלכם:

1 – אל תשקרו 

אל תטענו שאתם משהו שאתם לא או שאתם רוצים משהו שאתם לא באמת רוצים. למרות שאתם רוצים להראות איך אתם מתאימים לחברה, אתם לא צריכים להיות לא ישרים. שמרו תמיד על תשובותיכם אמיתית, מכיוון שמעסיקים יכולים לזהות מתי התשובה אינה אותנטית. התמקדו בתשובות אמיתיות שמראות שתצליחו במשרה שניצבת לפניכם.

2 – אל תתמקדו רק בכסף

הימנעו מהפיכת נושא השכר וההטבות למוקד התשובה שלכם. תגובה כזו שמה את הפוקוס על הרצונות שלכם, במקום על המטרות של החברה. זה לא הזמן להעלות את עניין המשכורת. משא ומתן יגיע מאוחר יותר, ברגע שתהיו עם הצעה בטוחה על השולחן.

3 – רק בשביל הניסיון

מנהלי גיוס לא יאהבו לשמוע שאתם מגיעים רק בשביל לצבור ניסיון, ללמוד קורסים, להתמקצע ולעזוב. מעסיקים יעדיפו להשקיע במועמדים שמתכוונים להישאר עם החברה לאורך זמן.

נקבע לכם ראיון עבודה. עכשיו מה?

דבר ראשון, תאשרו את הראיון. לאחר מכן, תנסו להבין עם מי תיפגשו, מה יהיה בתהליך הראיון ותעשו את המחקר שלכם על החברה. בטח, כנראה שעשיתם קצת מחקר לפני הגשת המועמדות לתפקיד, אבל עכשיו הגיע הזמן לחקור יותר לעומק.

ברגע שתקבלו את השיחה או האימייל שאומרים שנבחרתם לראיון, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לערוך עוד קצת מחקר על התפקיד שהגשתם מועמדות אליו. חברות יידעו אם העניין והאנרגיה שלכם כבויים בראיון או אם אתם לא מהאנשים שמשקיעים בתפקיד. תתחילו להיכנס למחשבה של מה נדרש כדי להצליח בתפקיד הזה.

מחקר מקדים אודות החברה יכול לכלול:

  • בדיקת אתר החברה ופלטפורמות המדיה החברתית.
  • חיפוש הערות מפגישות שנתיות.
  • הבנת החזון הארגוני, התרבות והמוצרים או השירותים.
  • תנסו לחקור עם מי אתם מתראיינים, כמו גם לראות אם יש לכם קשרים במקום.
  • זה גם זמן טוב להסתכל יותר מקרוב על עצמכם. באופן ספציפי, תסתכלו איך אתם מוצגים באינטרנט. ודאו שחשבונות הלינקדאין, הפייסבוק והטוויטר שלכם מקצועיים ותעשו חיפוש גוגל על עצמכם כדי לראות מה עולה, סביר להניח שצוות הראיונות יבדוק אתכם.

למה מחקר מקדים לראיון עבודה הוא חשוב?

חשוב לעשות מחקר על החברה ועל המעסיק לפני כל ראיון עבודה, זה מראה על רצינות ומראיינים מעריכים זאת. תלמדו כמה שיותר על הארגון, על מטרותיו וצרכיו ועל מסלול הקריירה שאתם עשויים להתחיל. חקרו את החברה כדי לגלות את החדשות האחרונות כדי להבין עם אילו בעיות הם מתמודדים או מהן החששות שלהם וכך תוכלו להשיב באופן מקצועי או להעלות נושאי שיחה ענייניים. לאחר מכן, ראו מה אתם יכולים ללמוד על עובדים אחרים בארגון. מה מספרים לך פרופילי הלינקדאין שלהם על מסלול הקריירה, הכישורים והיעדים שלהם. 

לאחר שתערכו את המחקר, חשבו כיצד אתם משתלבים בתרבות החברה וכיצד הניסיון שלכם הכין אתכם להצליח שם. תוכלו לערוך רשימה של תחומי העניין והמטרות שלכם ולראות את המשותף בין שתי הרשימות. השתמשו בזה כהזדמנות להראות למראיין מדוע אתם מתאימים לתפקיד.

כיצד להתכונן לראיון עבודה ערב קודם?

כדי ליצור רושם טוב על המעסיקים הפוטנציאליים, חיוני להיות מוכנים למה שהם עשויים לשאול אתכם. בראיון העבודה, אתם צריכים להיכנס לנעליים של האדם האחר. תחשבו כמו מנהל גיוס – מהם הכישורים שאני צריך שהאדם הזה יוכיח שיש לו? מהן הבעיות שהוא יכול לפתור עבור צוות העבודה שלי? האם הם חביבים?

מלבד הכנת התשובות לשאלות המצפות לכם בראיון, יש עוד פרט אחד חשוב: להגיע לשם. הכי חשוב, יום קודם – אם זה ראיון אישי – הקפידו לעשות נסיעת מבחן של המסלול כדי שתדעו בדיוק לאן אתם הולכים. זה המפתח אם ההנחיות מובילות אתכם באזור סלילת כבישים או אם זה בשעות העומס, אינכם רוצים לאחר לראיון, אם זה משהו שיכולתם להימנע ממנו.

ולסיום, תתכוננו כמה שאתם יכולים, אבל אל תתכוננו יותר מדי. דעו גם את הגבולות שלכם בהכנה. אם אתם קצת מתעייפים או נלחצים מההכנה הזו, פשוט עצרו והתמקדו ברגיעה לפני הראיון. עדיף שלא תיכנסו לראיון בלחץ, אלא שתיכנסו עם הרגשה טובה ונינוחה.

בהצלחה!

כתיבת תגובה