מה לענות על תכונות שליליות בראיון עבודה

אחת השאלות הכי נפוצות בכל ראיון עבודה היא "ספר לנו על תכונה שלילית שלך". השאלה הזו יכולה להיראות תמימה, אך היא נועדה לחשוף הרבה מתחת לפני השטח. אנשים רבים נתקעים כשהם שומעים את השאלה הזו ומגמגמים כתשובה, דבר שיכול להיראות מאוד לא טוב בפני כל מראיין.

אחת הדרכים הטובות ביותר לענות על השאלה הזו היא פשוט להתכונן אליה מראש ולחשוב מהי התשובה שתרצו לענות. אם אין לכם תשובה מיידית בראש, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא. אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לענות על השאלה הזו בצורה הטובה ביותר שתגרום למראיין להמשיך ולשמוע אתכם.

בחרו תכונה שקשורה למקום העבודה

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שמועמדים עושים היא לבחור תכונה שלילית שיש להם שלא בהכרח קשורה למקום העבודה. הצגה של העובדה הזו יכולה רק לחשוף צדדים שליליים בכם ובכך לדרוש מכם להציג תכונה נוספת, מה שיכול לגרור את כל השיחה למקומות מאוד לא טובים עבורכם. בניגוד לאינסטינקט הראשוני שאולי יש לכם, חשוב לבחור בתכונה שכן מתקשרת למקום העבודה, משום שזה משהו שהמעסיק צריך לקחת בחשבון כשהוא ישקול האם להעסיק אתכם. 

הציגו כיצד אתם מתכננים להתגבר על התכונה השלילית הזו

לכל אחד מאיתנו יש תכונות פחות טובות, וזה בסדר גמור, אך בראיון עבודה חשוב להקפיד ולהראות כיצד אתם יכולים להתגבר או לעבוד היטב על אף התכונה הזו במקום העבודה החדש שלכם. ספרו למראיין כיצד אתם מתכננים להתגבר על התכונה הפחות טובה שלכם ואילו צעדים אתם מתכוונים לעשות על מנת להפוך אותה לתכונה חיובית ומפרה. 

הציגו דוגמא למקרה בו הצלחתם להתגבר על התכונה השלילית הזו

במידה ויש לכם מקרה בו הצלחתם להתגבר על משבר או פשלה שביצעתם בעקבות אותה תכונה שלילית, אל תפחדו להשתמש בו. ההצגה של מקרה בו הצלחתם לתעל את התכונה השלילית למשהו טוב יכולה לפעול לטובתכם ולהציג אתכם כאנשים שמצליחים להתעלות מעל המגרעות שלהם לטובת העבודה. 

אל תבחרו תכונה שקרית שתגרום לכם לצאת "טוב"

מרבית המראיינים כבר לא מאמינים למרואיין שאומר שהתכונה השלילית שלו היא "פרפקציוניזם" או "סדר וארגון", משום שפעמים רבות התכונות האלו לא באות לפועל בעבודה עצמה. אנחנו ממליצים לכם לא לבחור בתכונות שקריות שכביכול אמורות לגרום לכם לצאת 'טוב' בראיון, אלא להיות כנים עם המראיין ועם עצמכם ולספר על תכונה פחות טובה שלכם שיכולה לצוץ במהלך העבודה המשותפת.

אל תפחדו לפרט

לא משנה מהי התכונה השלילית שלכם, הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות הוא לסכם אותה במילה אחת. אנחנו ממליצים לכם לפרט מעט, להסביר איפה היא בדרך כלל מגיעה לידי ביטוי ולשלב את שאר הפרטים שפירטנו לכם למעלה. הצגה תמציתית יכולה להצביע על חוסר רצון להיפתח ולצאת לעבודה כנה.

כתיבת תגובה