איך להתנהג עם שפת גוף בראיון עבודה

שפת גוף היא אחד מהכלים הפחות מודעים שבעזרתם אנחנו מתקשרים עם הסביבה שלנו. פעמים רבות, שפת הגוף שלנו אומרת דברים שהפה מפחד או לא מוכן להגיד, ולמעשה חושפת לא מעט מהדברים הפנימיים שעוברים עלינו בזמן שיחה, גם בראיון עבודה. 

שפת הגוף שאנחנו משדרים לסביבה ולמראיין יכולים להשפיע על סיכויי הקבלה שלכם למשרה כזו או אחרת, אז כיצד נוכל להשתמש בשפת הגוף לטובתנו? על מנת לעשות קצת סדר, אספנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשדר נינוחות ורציניות שיגרמו לכם להתקבל לכל עבודה שתרצו. 

הקפידו על קשר עין

בתרבויות מסוימות זה אולי יכול להיתפס כלא מנומס, אך בישראל מאוד חשוב לשמור על קשר עין עם האדם אתו אתם מדברים. קשר עין יכול להיות מביך לפעמים, וכמובן שלא צריך לבהות למראיין בלבן של העין במשך השיחה כולה, אך חשוב להקפיד עליו. קשר עין ממושך יכול להצביע על כנות ורצינות, שתי תכונות שכל מעסיק ירצה שיהיה לעובדים שלו. 

שמרו על המרחב האישי

כולנו כבר יודעים כמה המרחב האישי הוא חלק חשוב בחיי היום יום של כולנו, אך האם אתם שמים לב לדרך בה אתם מתפרשים במרחב? גם אם אתם אנשים שאוהבים מגע, חום ולשבת צמוד ליד אנשים, בראיון עבודה זה יכול להיתפס בצורה שלילית. לכן, הקפידו לא לפלוש למרחב האישי של המראיין ולהפך. בנוסף, אנחנו ממליצים לכם לא לפזר את החפצים שלכם כמו הטלפון, המחשב או המפתחות על גבי השולחן. הדבר יכול להצביע על ניסיון לשליטה בסיטואציה. 

השקיעו בלחיצת היד שלכם

רובנו לא משקיעים יותר מדי מחשבה בלחיצת היד שלנו, אבל האמת היא שלחיצה אחת יכולה לספר למעסיק הרבה מאוד. לחיצה רפה מדי יכולה להצביע על פחדנות או חשש, בעוד שלחיצה חזקה מדי יכולה להצביע על אובר אסרטיביות ושתלטנות. לחיצת היד המושלמת תהיה לחיצה חזקה ונוכחת שלא מפעילה יותר מדי לחץ על היד הנלחצת. 

אל תפחדו לתת חיוך בסוף

חיוך יכול לשפר כל מצב, גם ראיון עבודה. אנחנו ממליצים לכם לשלב מעט חיוכים גם במהלך ראיון העבודה, אך לשים לב שאתם לא יושבים כל השיחה עם חיוך גדול על השפתיים. אתם מן הסתם לא נמצאים ביציאה עם חברים, אך מצד שני אתם לא רוצים לשדר אווירה קרה. החיוך חשוב במיוחד בסוף הראיון, כשאתם נפרדים מהמראיין. החיוך יכול להראות על הכוונות הטובות שלכם, על כך שאתם חושבים שהראיון היה חיובי ושאתם מקווים לצאת יחד לעבודה משותפת.

אנחנו מקווים שהנקודות שהצגנו לכם יעזרו לכם לעבור את הראיון הבא שלכם בהצלחה. חשוב לזכור כי ברגע שאתם מרגישים בנוח עם עצמכם, שפת הגוף שלכם תשדר את זה ותגרום למראיין להתעניין בכם, אז אל תפחדו להיות עצמכם. בהצלחה בראיון!

כתיבת תגובה