שאלות מכשילות בראיון עבודה

אנחנו יודעים שראיון עבודה הוא מפגש מאוד מלחיץ, אך חשוב לזכור שהמראיינים לא באים לרעתכם. הם פשוט רוצים למצוא את האדם הטוב ביותר לביצוע העבודה הספציפית הזו, ולכן הם לא יהססו לשאול אתכם גם כמה שאלות מכשילות בדרך. השאלות האלו הן חלק אינהרנטי בראיון והן באות לבחון את התגובה שלכם אליהן או למצבים שהשאלה מציגה.

אנחנו ממליצים לכם לא לחשוש מהשאלות האלו, בעיקר בגלל שהן יכולות לפעול לטובתכם ולהציג אתכם בצורה מעולה. בכדי שתוכלו להתכונן, הכנו לכם מאמר קצר שיסכם את כל השאלות המכשילות שיכולות להופיע בראיון עבודה וכיצד אפשר לענות עליהם בצורה טובה. 

מדוע עזבתם את מקום העבודה הקודם שלכם?

השאלה הזו באה לחשוף נקודות תורפה שלכם שאולי בגינם עזבתם או פוטרתם מעבודתכם הקודמת. אנחנו ממליצים לכם לענות על השאלה הזו בכנות ולהסביר מהם הפערים שנוצרו ביניכם לבין מקום העבודה. במידה וסיימתם את העבודה בתחושות לא טובות או בצורה רעה אנחנו ממליצים לכם לא לפתוח את הנושא בראיון אלא לדבר על המקום בצורה מכובדת ומכבדת. 

האם התכוננתם לראיון שלנו?

שאלה זו באה לראות האם ביצעתם מחקר כלשהו לקראת הראיון. התשובה הרצויה מן הסתם תהיה "כן", תוך פירוט על הדברים שביצעתם על מנת להתכונן. במידה ולא התכוננתם, לא כדאי לשקר ופשוט להודות באמת. המלצה שלנו? גם אם אין חלק מעשי בראיון, בצעו מחקר קצר על החברה אליה אתם מתראיינים ולמדו עליה מעט לפני הראיון. 

מהי החולשה שלך?

המניע של השאלה הזו אמנם ברור, אך היא אחת מהשאלות שיכולה להכשיל אתכם בשנייה. גם כאן אנחנו ממליצים לכם להשיב בכנות ולשים לב שאתם מציינים תכונה או התנהגות שקשורה למקום העבודה. אין צורך להיכנס לסיפורים ולתכונות שיכולות לגרום להם לא לרצות לגייס אתכם. כמובן שהאמרה "אני פרפקציוניסט" כבר לא עובדת יותר על אף מראיין.  לחצו להרחבה על "ראיון עבודה תכונות שליליות".

האם יש משהו שיכול לגרום לך לא לרצות לעבוד עם קולגה \ בוס מסוים?

השאלה הזו באה לבחון כמה אתם יכולים לעבוד טוב בקבוצה או בצוות. כמובן שלכל אחד יש את הדברים שיכולים לשגע אותו, אך אנחנו ממליצים לכם לחשוב טוב טוב על התשובה שלכם. זה בסדר גמור אם יש התנהגות שיכולה להוציא אתכם מדעתכם, אך אם הדבר לא מאוד קריטי אנחנו ממליצים לכם לדלג על כך. 

תוכלו לספר לי על מקרה אחד בעבודה קודמת שלך שבו פישלת?

כולנו אנושיים ולכולם קרו מספר פשלות בעבודה, וזה לגמרי בסדר. עם זאת, כשמעסיק פוטנציאלי ישאל אתכם על פשלה שקרתה לכם במקום עבודה קודם, אנחנו ממליצים לכם לא לבחור בפשלה הכי גדולה שלכם. בחרו במקרה שבו אכן ביצעתם טעות אך גם הצלחתם להתאושש ממנה ולתקן את הטעות בצורה מקצועית, טובה, אמינה ונכונה.

כתיבת תגובה