ראיון עבודה לתפקיד ניהולי

ראיון עבודה לתפקיד ניהולי הוא קצת שונה מכל ראיון עבודה אחר שיצא לכם לעשות בעבר. מדובר בראיון לתפקיד מורכב הרבה יותר שידרוש מכם שילוב בין היכולות המקצועיות או הטכנולוגיות של המשרה לבין עבודה צפופה עם אנשים, אחריות על מחלקות ואפילו על מוצרים שלמים. על מנת שתוכלו להגיע לראיון הכי מוכנים שאפשר, אספנו עבורכם כמה נקודות שיעזרו לכם לעבור אותו בצורה הטובה ביותר ולהשיג את התפקיד הניהולי שתמיד רציתם.

עדכנו את קורות החיים שלכם

קורות החיים שתגישו למראיין צריכים להיות קצת שונים מקורות חיים שתגישו לראיון עבור משרה סטנדרטית. קורות חיים עבור תפקיד ניהולי צריכים לשים דגש על ניסיונות ניהוליים בעבר, פרויקטים שניהלתם או לקחתם חלק בתפקוד שלהם, להציג השיגים מרשימים שהגעתם אליהם בעבודה ועוד. אנחנו ממליצים לכם להעיף מבט בקורות החיים לפני הראיון ולוודא שהם מעודכנים ומתאימים למשרה. 

לעצות, טיפים, והדגמת כתיבה של קו"ח - בקרו במדריך שלנו איך לכתוב קורות חיים.

תתכוננו לשאלות קצת אחרות

במרבית הראיונות השאלות יכולות מעט לחזור על עצמן, אך לא כשזה מגיע לראיון עבור תפקיד ניהולי. בראיונות אלו מרבית השאלות יהיו שאלות מורכבות יותר שרוצות לבחון כמה אספקטים של העבודה במקביל ולראות כיצד תתמודדו עם מצבים בעייתיים ודילמות במקום העבודה. סביר להניח שישאלו אתכם כמה שאלות מקובלות כמו 'מהו הניסיון המקצועי שלך' או 'מהן נקודות החוזקה והחולשה שלך' אך גם חשוב לדעת שכנראה תיתקלו בשאלות שעוד לא פגשתם. 

הכינו תשובות לסימולציות

סביר להניח כי בראיון לתפקיד ניהולי יישאלו אתכם כמה שאלות במבנה של "מה אתם הייתם עושים?" כמובן שאי אפשר לחזות מראש את הכל השאלות, אך אנחנו ממליצים לכם לנסות לחשוב על כמה תרחישים אפשריים ולהבין מה תהיה התגובה שלכם לאירוע זה.

בדקו קצת על המערכת הניהולית של החברה

כל מעסיק מעריך מרואיין שביצע מחקר קטן על המקום שאליו הוא מגיע, במיוחד אם הראיון הוא עבור תפקיד ניהולי. הקדישו כשעה ביום שלפני הראיון לבצע מחקר על החברה, בדגש על הדרג הניהולי שלה, האופן שבו הם עובדים, הישגים משמעותיים שהם הגיעו אליהם לאחרונה ועוד. 

הביאו אתכם המלצות ממקום העבודה הקודם

נקודה זו נכונה וחשובה גם אם אתם מתראיינים לתפקיד ניהולי בתוך החברה בה אתם עובדים כיום – המלצות הן דבר חשוב במיוחד. מעסיקים ומנהלים בכירים אוהבים לראות המלצות של בוסים קודמים, ראשי צוותים או מנהלי מחלקות שרואים בכם פוטנציאל ניהולי. במידה ואתם הולכים לקראת ראיון ניהולי בקשו מהממונה עליכם לכתוב המלצה עבורכם. הדגישו בפניו כי בהמלצה צריכה להיות התרשמות כללית שלו מכם, כיצד הוא חושב שתתפקדו בתפקיד ניהולי ואולי דוגמא או שתיים למעשה יוצא דופן שעשיתם שמראה כי העתיד שלכם הוא ניהולי.

אנחנו מקווים שהצלחנו לשפוך לכם קצת אור על ראיונות עבודה לתפקידים ניהולים. אנחנו מאחלים לכם המון בהצלחה בראיון!

כתיבת תגובה