מה לשאול ומה לא לשאול את המראיינים בראיון עבודה

חלק לא קטן מראיון העבודה הוא השאלות שאתם, המרואיינים, יכולים לשאול את המראיין. החלק הזה הוא גם חלק חשוב מהראיון משום שהוא יכול להדגיש למראיין את הרצינות שלכם בנוגע למשרה ואת הנכונות שלכם להשתלב בארגון בצורה טובה. לצערנו, לא מעט אנשים בוחרים לדלג על שלב השאלות מתוך חשש שישאלו את כל השאלות הלא נכונות. בשביל שלא תדגלו על השאלות יותר הכנו לכם מאמר קצר שמסכם את השאלות שכדאי לשאול בראיון עבודה, וגם את השאלות שעדיף להימנע מהן.

מה לשאול את המראיינים בראיון עבודה?

תוכל להבהיר שוב את הנושא של …

במידה והייתה נקודה בראיון שלא הצלחתם להבין עד הסוף, אל תחששו לבקש הבהרה מהמראיין. גם אתם צריכים להכיר את המשרה בצורה טובה על מנת להחליט האם היא מתאימה לכם או לא. בנוסף, בקשת ההבהרה מצביעה על העניין הגדול שלכם בתפקיד ועל כך שאתם מעוניינים לקחת אותה ברצינות. 

מהם תחומי האחריות המרכזיים של התפקיד?

בהמשך ישיר לנקודה הקודמת, גם אתם צריכים להבין בדיוק מה התפקיד דורש מכם ומה יהיה עליכם לעשות. במידה והנושא לא עולה בראיון עצמו, חשוב לשאול מהם תחומי האחריות המרכזיים של התפקיד ומהו בסיס העבודה.

מהי ההגדרה שלכם ל"הצלחה" בתפקיד?

ההגדרה של החברה להצלחה יכולה לכוון אתכם לדברים שהם מחפשים בתפקיד, דבר שעליכם לדעת מראש. השאלה הזו תמצא חן בעיניי המראיין ותצביע על כך שאתם שואפים לתת את המקסימים. 

מה לא לשאול את המראיינים בראיון עבודה?

ראיתי שבחברה המתחרה יש הטבות מסוימות, מה אתם מציעים?

כל חברה מודעת לכך שיש לה תחרות ושתמיד יהיה עסק אחר שיציע משהו שהיא לא יכולה להציע. שאלות על הטבות, ימי חופש או הנחות בבתי עסק יכולה ליצור רושם שאתם מגיעים למשרה אך ורק בשביל כסף ותנאים ושאתם לא באמת מתכוונים לתת את כל כולכם לתפקיד. 

מהו תחום עיסוקה המרכזי של החברה?

זוהי אחת השאלות שיכולה להפיל ראיון שלם. שאלה כזו מראה שאתם לא באמת יודעים לאן הגעתם ומהי החברה שאתם מתראיינים אליה, מה שיכול לבטל כל רושם חיובי שיצרתם בתחילת הדרך. אנחנו ממליצים לכם לבצע חיפוש קצר על החברה וללמוד עליה מעט לפני שאתם מתיישבים לראיון. 

מתי אני מתחיל? 

במרבית המקרים, קבלה של מועמד למשרה לא מתבססת על ראיון בלבד. גם המלצות, מבחנים מקצועיים, סימולציות ושיחה עם משאבי אנוש מקבלים חלק משמעותי בקבלת ההחלטה. גם המרואיין צריך להבין שההחלטה יכולה לקחת זמן, והשאלה הזו יכולה להצביע על לחץ לא בריא.

אנחנו מקווים שהצלחנו לעשות לכם קצת סדר בנוגע לשאלות ושעזרנו לכם להימנע משאלות שיוציאו אתכם לא הכי טוב שיש. אנחנו מאחלים לכם בהצלחה בראיון העבודה הקרוב שלכם וממליצים להכין את השאלות מראש!

כתיבת תגובה