מה לענות על ספר על עצמך בראיון עבודה

השאלה "ספר \ ספרי לי מעט על עצמך" היא אחת השאלות הטריקיות ביותר בכל ראיון עבודה. זו שאלה שנראית פשוטה לכאורה, בסך הכל לספר למראיין מעט על עצמנו, אך האמת היא שהשאלה טומנת בחובה משהו די טריקי. מצד אחד אתם צריכים להציג את עצמכם בצורה טובה ומרשימה שתגרום למראיין לרצות ולהמשיך את הראיון, ומצד שני אתם במגבלת זמן ולא יכולים פשוט לדקלם את קורות החיים שלכם. 

אם אתם נמצאים לקראת ראיון עבודה ורוצים לדעת כיצד לענות על השאלה הזו כמו שצריך, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא. סיכמנו עבורכם כמה נקודות שחשוב שתעלו כתשובה לשאלה המורכבת הזאת. 

מידע כללי על עצמכם

לב ליבה של השאלה היא פשוט הרצון להכיר אתכם קצת יותר לעומק. השלב הראשון של התשובה יהיה מורכב ממעט מידע עליכם. מי אתם, מאיפה אתם מגיעים, האם יש לכם תחביב מיוחד שקשור לתפקיד אליו אתם מתראיינים או כל דבר אחר שנראה לכם רלוונטי. חשוב לא לפרט יותר מדי ולגלוש לפרטים על חייכם שלא קשורים למשרה או שפשוט לא מתאימים לשיחה עם אדם שאתם לא באמת מכירים. 

ניסיון אקדמאי ומקצועי

נסו לסכם בקצרה את הניסיון האקדמי שלכם הקשור לתחום. האם יש לכם תואר בתחום? האם סיימתם אותו בהצטיינות? האם יש לכם תעודות מקצוע ממכוני לימוד מומחים? האם ביצעתם לימודי המשך כלשהם?

לאחר מכן, מומלץ להמשיך ולפרט מעט על הניסיון המקצועי שצברתם לאורך השנים. אין צורך להיכנס לפרטי פרטים בנוגע לכל עבודה או פרויקט שביצעתם, מספיק להזכיר את שם החברה, התפקיד שביצעתם ואולי איזה פרויקט מיוחד שעשיתם במסגרת התפקיד. יכול להיות שהמראיין יתעניין וישאל בנוגע לאחת המשרות, וכמובן שאז מומלץ לפרט. 

התפקיד האחרון שביצעתם

העבודה האחרונה שביצעתם היא נקודה חשובה מאוד בהצגה העצמית שלכם. המראיין יהיה סקרן לדעת מדוע עזבתם את התפקיד הקודם ומה בדיוק עשיתם שם. העבודה האחרונה שעשיתם היא זו שחקוקה לכם הכי עמוק במוח, לכן סביר להניח שתוכלו לבצע אותה שוב בצורה הטובה ביותר. גם אם עזבתם את מקום העבודה הקודם בתנאים לא כל כך חיוביים, אנחנו ממליצים לכם לא להיכנס לשם ולדבר בצורה מכבדת על המקום ועל התפקיד שביצעתם. 

הסיבה שבגללה אתם כאן

הסיכום הטוב ביותר לשאלה "ספר לי על עצמך" הוא לספר למראיין מדוע הגעתם לראיון. מה משך אתכם בתפקיד שהם מציעים? מה משך אתכם בחברה עצמה וגרם לכם לרצות להיות חלק ממנה? מדוע אתם חושבים שאתם יכולים להיות התאמה טובה לתפקיד? למה הם צריכים לבחור דווקא אתכם? 

אנחנו מקווים שהצלחנו לעשות לכם קצת סדר בראש שיעזור לכם לענות על השאלה כמו שצריך! חשוב לזכור שהתשובה צריכה להיות בת כמה דקות בלבד, לכן שקלו את המילים שלכם.

כתיבת תגובה