באילו נסיבות יותר קשה לך לתפקד

אחת השאלות שנשאלת די הרבה בראיונות עבודה היא “באילו נסיבות יותר קשה לך לתפקד”? התשובה הטובה ביותר לשאלה הזו היא תמיד האמת. יש אנשים שמתמודדים מעולה עם דברים מסוימים ואחרים לא. מעסיקים רוצים להבין גם את נקודות החולשה של המרואיין לתפקיד, מעבר ליתרונות או להסמכה המקצועית שלו. לצד שאלות מאתגרות, ראיון עבודה הוא גם המקום להדגיש את היתרונות והכישרונות הייחודיים שלכם.   

מה כן לענות?

  • תהיו אמיתיים – אם יש לכם קושי ספציפי והוא חלק ממכם, פשוט תגידו. אם תתקבלו למשרה, זה דווקא ישרת אתכם ויוכלו להתחשב בכם או לארגן עבורכם את התנאים להם אתם זקוקים.
  • איך אתם עם לחץ? מקומות עבודה רבים מתפקדים תחת לחץ רב ומעסיקים פעמים רבות שואלים גם את השאלה הזאת בהקשר להערכת התפקוד העצמית של המרואיין. גם כאן, תענו בכנות מהניסיון שלכם איך אתם מתפקדים עם לחץ או איזה תנאים יהיו הכי אידיאליים עבורכם.
  • היו מוכנים להתמודד עם אתגרים – תוכלו לומר שלא משנה מה יגיע, אתם כאן כדי להתמודד. מגייסים מעריכים אנשים שיודעים לפתור בעיות וללמוד מהר.

מה לא לענות?

  • יש לכם קושי עם סמכות? אולי זה באמת המצב, אבל מראיינים בהחלט לא יאהבו לשמוע את זה. תזכרו שבכל מקום יהיה לכם בוס או מנהל ויהיה לכם כיף יותר אם תעמדו לצידו ברצון ובשמחה, במקום להתווכח או להתנגח. ראיונות רבים מתקיימים גם עם מנהלים או בוסים, אולי בהזדמנויות כאלה תוכלו להרגיש אם הייתם רוצים לעבוד איתם.
  • עבודת צוות – בחברות רבות עבודת צוות היא המפתח להצלחה של המקום ומראיינים מחפשים מועמדים שיודעים לעבוד יחד. האם אתם נהנים לעבוד עם אנשים או שדווקא אתם צריכים את השקט שלכם כדי להתרכז? תנסו להרגיש מה מחפש המראיין, אך גם להישאר נאמנים לעצמכם.
  • אם תפסו אתכם לא מוכנים – עדיין, כדאי לענות על השאלה הזו. מגייסים מבינים שלכל אדם יש יתרונות וחסרונות ודווקא הם מעריכים יותר מועמדים, שמסוגלים להעריך את עצמם ואת היכולות שלהם בכנות. 

אז בינינו, איך אתם מתמודדים עם לחץ?

כיום הרבה מהאנשים מתפקדים תחת לחץ עצום במקומות העבודה שלהם ביום יום. לעתים זה קורה בגלל דרישות גבוהות מצד הממונים, כך שנוצר לחץ להספיק את מה שצריך. הסטנדרט הזה שכיח בחברות היי טק, בחברות פרסום ושיווק, במתקני בריאות שונים ועוד. חלק מהאנשים מתפקדים טוב עם הלחץ ודווקא מקבלים מכך מוטיבציה להמשיך, אולם לחלק מהאנשים הלחץ מזיק והיצירתיות שלהם נפגמת. תחפשו משרה עם תנאים שיתאימו לכם – אתם הולכים לבלות אולי מחצית מחייכם במקום אליו תתקבלו.

כמה אתם באמת מוכנים להשקיע בתפקיד?

מעסיקים רוצים להבין עד כמה העובד יהיה לויאלי למקום העבודה והאם יוכל לסיים את מה שנדרש בזמן או לעשות את כל מה שיידרש. בסופו של דבר, ההשקעה של המעסיק בעובדים אמורה להניב רווח מקסימאלי לחברה. תנסו לא להתנגד לרעיון הזה – זה סך הכל סחר חליפין בין השעות, הידע והאנרגיה שלכם תמורת כסף. אם תוכלו לראות גם את נקודת המבט הזו, תוכלו לשחק איתה לטובתכם ובסופו של דבר להרוויח יותר כסף בתפקידים גבוהים יותר או במשרות ניהוליות – כך שלשני הצדדים יש כאן אינטרס משותף.

איך משלבים בין החיים האישיים לבין מקום העבודה?

כבר בשלב חיפוש המשרה הבאה שלכם תשאלו את עצמכם, מה אתם מחפשים ואיך אתם רואים את העתיד שלכם. בהתאם לכך תנסו לסלול את הקריירה שלכם ולמצוא את המקום הבא בו תוכלו להתפתח. אחד האתגרים הגדולים איתם מתמודדים עובדים רבים הוא השילוב בין הבית או החיים האישיים לבין דרישה לשעות עבודה ארוכות מצד הממונים. מצד אחד, עבודה בחברות גדולות או במשרות רציניות באמת דורשות השקעה וזו גם הציפייה לרוב מהמעסיקים. אנשים ששואפים להתקדם בקריירה, לרוב יבחרו להשקיע את מה שנדרש מהם, גם אם יפסידו זמן מהחיים האישיים. איך אתם רואים את העתיד שלכם?

איך מתכוננים לראיון עבודה?

אין באמת דרך אחת נכונה להתכונן לראיון עבודה, אולם יש מספר נקודות, שכמעט תמיד חוזרות על עצמן בראיונות עבודה וכדאי לשים אליהן לב:

  1. זמנים – תגיעו לפחות רבע שעה לפני הזמן שנקבע הריאיון שלכם, זה מראה על רצינות. מגייסים בחברות השונות בוחנים גם את ההתנהגות ואת ההרגלים של המועמדים ואיחור בהחלט לא ייזקף לטובתכם. 
  2. לבוש – מומלץ שתגיעו לבושים על פי קוד לבוש שמתאים ומכבד את החברה או המקום אליו אתם מגיעים. מראיינים פעמים רבות פוסלים מועמדים על פי לבוש או הופעה שאינם הולמים – חבל ליפול על פרט כל כך פשוט.
  3. ביטחון עצמי – זה הזמן להראות למראיינים מי אתם ואיך אתם יכולים לתרום לחברה. תשבו בנוחות, תדברו בביטחון, תספרו על עצמכם ועל הניסיון או ההכשרה שלכם ותזכרו, שכל תשובה שתשיבו למראיין היא נכונה ומשקפת את מי שאתם באמת.
  4. מחקר מקדים – תערכו מחקר מקדים על החברה אליה אתם מגיעים להתראיין. מנהלים ומגייסים בוחרים במועמדים עם חשיבה מחוץ לקופסה, עניין אמיתי בחברה ורצון להתקדם ולהתפתח.
  5. כנות ואותנטיות – התכונות שאנשים הכי מעריכים הן כנות ואותנטיות. זו גם האסטרטגיה הטובה ביותר שתוכלו להשתמש בה במהלך הריאיון שלכם. תהיו נינוחים, תענו על השאלות בפתיחות ותביאו את מי שאתם באמת – זה הכי חשוב בסופו של דבר.

תזכרו שגם אתם שם כדי לבחור

למעשה, ראיונות עבודה פועלים בשני הכיוונים – אתם מגיעים להתראיין, אבל אתם גם מראיינים את המקום. הבחירה במקום העבודה הבא שלכם צריכה להיות מושכלת – תזכרו שאתם הולכים לבלות שם הרבה שעות וגם להשקיע את המאמצים ואת האנרגיה שלכם. תבחרו במקום בו תוכלו להרגיש בנוח, שמתאים לערכים שלכם ושתוכלו להתקדם ולהתפתח בו.

במעמד ראיון העבודה תשאלו גם אתם שאלות אודות הנושאים, שעשויים להיות חשובים עבורכם במקום העבודה. תוכלו לשאול על סדר היום, על התרבות הארגונית, על המטרות העיקריות של התפקיד, על הזדמנויות עתידיות לקידום או כל שאלה שעשויה להיות רלוונטית עבור ההחלטה שלכם לעבוד במקום. 

מה עושים עכשיו?

כצעד ראשון, אתם יכולים לעדכן ולערוך את קורות החיים שלכם. לאחר מכן, תעשו את המחקר שלכם ותשלחו מועמדות למשרות שבאמת מעניין אתכם לעשות ובחברות שתוכלו להתפתח בהן. תוכלו להתאים את קורות החיים שלכם למשרות השונות אליהן תגישו מועמדות. בנוסף לקורות החיים, תוכלו לנסח פסקה קצרה שמספרת עליכם ועל ההתעניינות שלכם במשרה ולשלוח אותה עם הבקשה. מגייסים נוטים לחזור למועמדים שמראים עניין אמיתי בתפקיד ובחברה. עכשיו, זה הזמן להישען לאחור ולחכות לתשובות שיגיעו.

חזרו אליכם?

מעולה! עכשיו רק נשאר לכם להתכונן כמיטב יכולתכם ולצאת לכבוש את הריאיון שלכם! מומלץ שתעשו מחקר מקדים על החברה ועל המעסיק, תתאימו את קוד הלבוש שלכם לפגישה ותענו לעצמכם על כל השאלות החשובות בנוגע לרצון שלכם לעבוד בתפקיד ובחברה אליה אתם מתראיינים. ביום של הריאיון תענו על השאלות של המראיין בביטחון ובאותנטיות ותזכרו שעשיתם את הכי טוב שלכם.

שתפו אותנו איך היה!

כתיבת תגובה